2013. április 23., kedd

Almáspite, ahogy Én szeretem - Korb Tiborné Ildikó receptje




Hozzávalók:
15 dkg kristálycukor
25 dkg vaj
45 dkg liszt
1 csomag sütőpor
1 csomag vaníliás cukor
1 csipet só
2 egész tojás
1 dl tej

Először minden száraz anyagot összekeverek, a vajjal elmorzsolom.
Kicsi mélyedést készítek, amibe beleöntöm a tejet, majd ebbe ütöm a tojásokat.

Tipp: így a tojást először szinte oldom a tejben, az ujjammal keverem, nem lesz csomós a tésztában.

Ezután összegyúrom, majd 1/3 részét hűtőbe teszem, 2/3 részt kisodrom és egy nagy tepsibe terítem. Nem kell kikenni a tepsit!




töltelék:

2,5 kg almát megtisztítunk

3 evőkanál kristálycukor

1 kiskanál őrölt fahéj


Az almákat meghámozom, négyfelé cikkekre vágom, a magházakat kiveszem.
A negyed almákat keresztben lapos szeletkékre vágom, nem reszelem!

Fontos! Akkor finom, ha legalább 1,8 - 2,0 kg a már szeletelt alma!

Az alma felét szétterítem a tepsiben lévő tésztalapon, a másik felét (már több hely van a tálban!) összekeverem a kristálycukorral és a fahéjjal. Ezután ráterítem a többi alma tetejére. Kicsit még átkeverem az almákat, majd rácsipkedem lisztes kézzel a maradék 1/3 tésztát.

A 180 celsius fokra előmelegített sütőbe teszem, ahol először az alsó rácson, majd a középsőn sütöm, kb 30-35 percig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése