2019. április 26., péntek

Két férfi egy eset, avagy két süti egy recept II. - Szilvás krémes

No akkor a tegnapi Diós lapos kistestvére a Szilvás krémes. Ritka bonyolult egy találmány ő is. 

Sokáig nézegettem a milyen új finomsággal lephetném meg a családot, de valahogy semmi sem volt az igazi. Az egyik sütiből a krém tetszett a másikból a tészta, a harmadikból, meg már ki tudja, hogy mi. Így lett, hogy végül a nagy kedvenc mézes krémes sütemény grízes krémét készítettem el ebbe a sütibe, sok sok vaníliával bolondítva és így már számomra csak a szilva lekvár passzolt hozzá ízben, méghozzá a vörös szilvából készült. 




A tészta receptje megtalálható a tegnapi receptnél.

Krém:
30 dkg vaj,
30 dkg cukor,
1 vanília rúd kikapart belseje,
1 l tej,
6 evőkanál búzadara,

szilva lekvár,

A tejből és a búzadarából krémet főztem és gyakori kevergetés mellett kihűtöttem. Közben a vajat, a cukorral jól kihabosítottam, majd a hideg krémhez kevertem és szépen egybe dolgoztam. 

A tészta lapokból az elsőt egy tepsi aljába tettem, vastagon (kb 6-8 evőkanál) megkentem szilvalekvárral, majd beborítottam a második lappal. A puha krémet szép egyenletesen rákentem a második lapra, majd ráhelyeztem a harmadik tésztát. Jöhet egy újabb adag lekvár és az utolsó lap is a helyére kerül. 
Utolsó mozzanatként letakartam, és 2 napra a hűtőbe tettem pihenni, hogy jól átpuhuljon. Tálalás előtt a tetejét vastagon megszórtam porcukorral és kb 2x4es szeletekre vágtam.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése