2019. szeptember 9., hétfő

Vaníliás (be)csavar(odás)



Néha néha elcsábít a pinterest, na jó néha gyakran. Nem feltétlen az ott látott süteményt készítem el, csak a fazont csórom el és a saját jól bevált receptem ölt ezzel új arcot. 
Így volt ez most is. 

1 kg liszt 
20 dkg öregtészta (elhagyható)
2 tojás sárgája
2 tasak élesztő 
3,5-4 dl tej (amennyit felvesz)
2 dl tejszín (30% zsír tartalom)
10 dkg cukor
1 kávéskanál só

20 dkg olvasztott, de nem meleg vaj
15 dkg vaníliás cukor (magamnak készítem a vaníliás cukrot, így mind a 15 dkg az, nem elírás)

1 tojásfehérje + 1 evőkanál tej kenni

A tészta hozzávalóit a dagasztó gépbe teszem és 15 percre kettesben hagyom őket, amikor a gép végzett, letakarom a tésztát és egy óra alatt duplájára kelesztem. 

Amíg a tészta kel, megolvasztom a vajat, de csak annyira, hogy könnyedén a tésztára tudjam kenni. 
A megkelt tésztát enyhén lisztezett deszkára borítom és kb 1 cm vékonyra nyújtom, a felét megkenem az olvasztott vajjal, megszórom a cukorral, majd a tészta másik felével, betakarom. Kicsit megnyomkodom, a képem látható módon, kb 3 cm széles csíkokra vágom, felsodrom, majd csiga alakban feltekerem és már kész is a Vaníliás (be)csavar(odás).




20 perc pihentetés után lekenem tojásfehérjével és az előmelegített sütőbe teszem, közepes lángra, 25-30 percre.

Mire kisül, átható vanília illat terjeng az egész lakásban, mindenki nagy örömére.





1 megjegyzés:

  1. Én már nem is nagyon nézem a pinterestet, mert úgy járok, mint egy kiskamasz. Beszippant, és csak nézem, csak nézem.

    VálaszTörlés