2023. február 2., csütörtök

Rongyos kifli

 



Nagyon szép és nagyon finom. Ezek a mosolygos kis rongyoskák egyszerű mezei tejeskifli tésztából készülnek.




1000 g bl55 liszt
300 ml tej
250 ml víz
2 tasak porélesztő
50 ml olaj
10 g cukor
20 g só
3-4 evőkanál tej a lekenéshez
1-3 evőkanál bármilyen mag ( itt chia mag)




A lisztet a dagasztógép üstjébe szitálom, hozzáadom az összes hozzávalót és kb 10 perc alatt készre dagasztom a géppel. Letakarom és duplájára kelesztem

Amikor megkelt tésztát 12-16 részre vágom, attól függően, hogy mekkor kifliket szeretnék sütni, gömbölyítem, majd letakarva 20 percet pihentetem. 

A kissé megkelt gombóckákat ovális lappá nyújtom, olyan vékonyra, hogy már szinte átlátszik. Félbehajtom, majd a hajtás felől a csücsök irányába  feltekerem, kicsit meghajlítom s tádááááám már kész is a kifli. 

Sütőpapírral bélelet tepsire sorakoztatom és letakarva 40 percig kelesztem. Közben a sütőt előmelegítem, a sütő aljába egy tálba vizet teszek, hogy kellően párás legyen a sütő levegője, a megkelt kifiket lekenem tejjel, megszórom maggam és pirosra sütöm kb 20-25 perc alatt (sütőtől függ).



 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése