2019. december 17., kedd

Lekváros táska



Iskola időben nagyon sok "péksüti" készül itthon, mert a szendvics reggeli folyamatosan igen unalmas lenne. 
Egy egészen jól bevált alaptésztát most marmaládéval vagy másnéven hitlerszalonnával töltöttem meg.

1 kg liszt
20 dkg öregtészta (elhagyható)
20 dkg cukor
1 tk só
2 tasak porélesztő
3 dl langyos tej
4 dl tejszín (én főzőtejszínt szoktam, lidl pilos 22%os)
1 tojás sárgája

1 tojás feférje+2 ek tej lekenni
20 perc pihentetés után lekenem a tejes tojásfehérjével és az előmelegített sütőbe teszem, közepes lángra, kb 25-30 percre.

A tésztához a lisztet átszitálom, hozzáadom a többi alkotóelemet és a dagasztó gépbe szép simára dagasztom. Letakarom és langyos helyen duplájára kelesztem.

A megkelt tésztát kinyújtom kb 1 cm vastagra és 20 téglalapra vágom, rájuk helyezem a feldarabolt marmaládét és becsomagolom mint egy batyut. 



1 megjegyzés:

  1. Nagyon helyesek. Én is sokat sütöttem, amikor kicsik voltak a gyerekek. Változatos és költséghatékony.🙂

    VálaszTörlés