2020. december 1., kedd

Kifli, kicsit másképp

 Írnám, hogy íme a tökéletes kifli, de valljuk be az azért, ritka nagyképű dolog volna, egy ilyen trehány péktől mimt én, aki mint már írtam, nem használ semmilyen tisztességes kenyér lisztet csak a lidlben kapható finomlisztet. Na jó most azért talán egy fél fokkal rendesebb voltam mint máskor, mert egy ideje akad itthon teljeskiőrlésű liszt, lenmagliszt és még egy két csecsebecse.


250 g teljeskiőrlésű liszt
50 g lenmagliszt
700 g finomliszt
1 tasak porélesztő
30 g só
10 g cukor
200 ml tejszín (pilos főző 22%)
500-520 ml víz

100 g sajt
5 g lenmag
5 g chiamag

A sajt és a magok kivételével a szárasz anyagokat összekeverem majd hozzáadom a többi hozzávalót és a dagasztógéppel elvégeztetem a munka javát. 
Jöhet a kelesztés, ami kb 1 óra.

A pihenő után a tésztát lisztezett felületre borítom és feldarabolom kb 100g-os darabokra, gömbölyítem és megint pihentetem 20 percig. 

Amikor kicsit újra keltek a gombócok, lisztezett felületen vékony hosszúkás lappá nyújtom, hosszában félbe hajtom és feltekere. Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatom, lekenem tojással, megszórom sajttal, magokkal és fél órát kelesztem. Ezalatt felforrósítom a sütőt és már mennek is a kiflik melegebb éghajlatra. 
20 perc alatt készültek el ezek az apróságok.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése