2021. február 21., vasárnap

Egyszerű, teljeskiőrlésű kifli




500 g teljeskiőrlésű liszt
500 g finomslizt
300 g öregtészta
10 g cukor
20 g só
1 tasak porélesztő
300 ml tej
350 ml víz
100 g margarin

1 tojás kenni

A liszteket a dagasztógép üstjébe szitálom (a teljeskiőrlésű fennakadó szemcséit természetesen beleszórom), hozzáadom az összes hozzávalót és kb 10 perc alatt készre dagasztom a géppel. Letakarom és duplájára kelesztem

Amikor megkelt tésztát 12-16 részre vágom, attól függően, hogy mekkor kifliket szeretnék sütni, gömbölyítem, majd letakarva 20 percet pihentetem. 

A kissé megkelt gombóckákat ovális lappá nyújtom, minnél vékonyabb annál jobb, majd hosszanti irányba feltekerem, kicsit meghajlítom s tádááááám már kész is a kifli. Sütőpapírral bélelet tepsire sorakoztatom és letakarva 40 percig kelesztem. Közben a sütőt előmelegítem, a megkelt kifiket lekenem felvert tojással éspirosra sütöm kb 20-25 perc alatt (sütőtől függ).


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése