2022. április 15., péntek

Húsvéti kalács (nálunk)



1 kg lisztet
15 dkg cukrot
2 porélesztőt
csipet sót
2 dl tejszínt
4-4,5 dl langyos tejet
10 dkg margarin

1 tojás kenni

Az alapanyagokat a margarin kivételével a dagasztógép üstjébe pakolom és hagyom dolgozni kb 10 percig. Amikor a tészta összeállt, elkezdem adagolni a puha margarint, 4-5 részletbe adom hozzá, mindig megvárva, hogy az előző adag eldolgozódjon.

A tésztát ezután letakarom és duplájára kelesztem., majd 12 egyforma részre vágom és gömbölyítem. Letakarva pihentetem 15 percig, ekkor előformázom a darabokat, majd ismét pihentetem 5 percet mielőtt a végleges hosszúságra megsodom a szálakat,




Mivel 2 kisebb kalácsot készítek 3-3 szálat összecsípek és hatos fonással megfonom. Sütőpapírral bélelt tepsibe teszem, majd letakarom és duplájára kelesztem.





A sütőt begyújtom, aljába egy kis tálba kb 2 dl vizet teszek, hogy gőz képződjön. A kalácsokat lekenem tojással, kétszer egymás után 5 perc különbséggel. 15 percig magas hőfokon, majd közepesen sütöm készre. A kész kalácsokat rácsra tesszem kihűlni. A sütési idő sütő függő, nekem 30 perc volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése