2020. március 23., hétfő

"Robbantott" kalács ... az online oktatás margójára

Mai "alkotásom" egy kakaós fonott kalács. Az alkotás azért idézőjeles, mert két tanuló kamasz és egy aprótalpú között rohangálva sütöttem, ami meg is hozta az eredményét. Sütésnél kicsin felejtettem a sütőt, így borzasztóan szét repedt szegény kalács, pont úgy néz ki mint ami felrobbant.
Az íz és az állag a vártnak megfelelő, de a kinézet..... :D az bombasztikus. 




1 kg liszt 
20 dkg öregtészta (elhagyható)
2 tasak porélesztő
20 dkg cukor
2,5 dl tejszín (tehénből, nem fűből :D )
4,5 dl tej
1 tk só
1 tojás sárgája ( fehérje fagyasztóba, ebből lesz az isteni kókuszos csiga

4 tk holland kakaó
8 tk víz

1 egész tojás kenni

A tészta hozzávalóit a dagasztógép üstjébe pakolom a kakaót és a vizet leszámítva. 15 percig dagasztom, majd megfelezem a tésztát és az egyik darabot a kakaóval és a vízzel visszateszem a gépbe és 5 percig még dagasztom. 


Egy kelesztőkosárba ruhát teszek és vastagon meglisztezem, ebbe fektetem a két tésztát, majd félre teszem míg duplájára hízik. 




Ha megkelt, a tésztákat 3-3 részre osztom és a darabokat egyesével gömbölyítem. 15-20 percet pihentetem letakarva, majd megsodrom. 




Következhet a fonás, mely Limara videójából tökéletesen elsajátítható.


A kész kalácsot letakarom és fél órát pihentetem, ezalatt előmelegítem a sütőt, lekenem a kalácsot egy felvert tojással, majd mehet a sütőbe először nagy lángon 15 percet, majd közepesen 30 percet sütöm.


No igen, és ez történik, ha a kezdeti 15 perc forróság kimarad, kicsit tovább kel a lelkem és olyan lesz mint egy jól fejlett bálnabébi.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése